Ultraviyole Koruma Faktörlü Kıyafetler!


Zararlı güneş ışınlarının cilt kanseri / melanoma sebepleri arasında olduğu tıp çevrelerinde kesin bir biçimde dile getiriliyor. Özellikle melanoma ile ilgili karşıma çıkan her dokümanda buna rastladım. Dolayısıyla saat 10 ila 16 arası güneşe çıkmamak, daima gölgede takılmak gerekiyor. Tabii kıyafetler de açık olmayacak. Sırf bu işe yönelmiş firmalar da var. Mesela Coolibar isimli firma UV ışınlarına karşı %98 koruma sağlayan kıyafetler üretmiş. Artık nasıl bir kumaş geliştirdiler onu ben bilemiyorum. Kadın, erkek ve çocuklar için çeşit çeşit giysileri mevcut. Katalogları filan var ve online sipariş verilebiliyor. Ben tabii bedava reklam yapmamak için link vermiyorum. Fakat öyle görünüyor ki - bu söyleyeceklerimi dermatologlar da onaylacaktır - tesettür tarzı giyim gerçekten güneş ışınlarına karşı son derece etkili :)

Yorumlar

Unknown dedi ki…
güneşten korunacağız derken, D vitaminin (hormonu) yalnızca güneşin ultraviyole ışınlarının 10-15 saatleri arasında en az 15-20 dk süreyle kol ve bacaklarımıza çarması sonucu oluştuğunu da gözardı etmemeliyiz. Kanser dahil birçok hastalığın oluşumunda D vitamini eksikliği saptanmış durumdadır.
Saygılarımla
Turhan Altınörs