Önemli bir adam: Dr. Morton

Donald L. Morton, Santa Monica'daki John Wayne Cancer Institute'da Medikal Direktör. O sadece cerrahi onkolog değil, aynı zamanda bir klinik bilimadamı ve 30 yıldır kanser üzerinde çalışıyor ve bir çok keşifleri de var. Özellikle de melanoma konusunda son derece uzman. Ben onun varlığını Dr. Süalp Tansan sayesinde öğrendim. Kendisine başvurum sonuçsuz kaldı, ancak yine de ondan bahsetmek istiyorum. Dr. Morton 1970'lerde metastaz yapmış melanomada BCG (bildiğimiz verem aşısı) denemeleri yapmış ve BCG aşısının bağışıklık sistemini güçlendirmede ve melanomayı önlemede çok işe yaradığını keşfetmiş. 1990'larda sentinel node biyopsisi denilen tekniği bulmuş. Bu yöntem şimdi tüm dünyada uygulanıyor. Hatta Türkiye'de benim ameliyatımda da uygulandı. Buna da ayrıca değinebilirim ileride...

Bizim Dr. Morton'da asıl ilgimizi çeken konu ileri düzey melanoma hastalarında denediği yine kendi bulduğu bir melanoma aşısı: Polyvalent allogenic cell vaccine. Buna kısaca Canvaxin ismini vermiş. Canvaxin kullanarak birçok hastayı tedavi etmiş. Canvaxin tam FDA tarafından onaylanıp piyasaya sürülme aşamasına gelmişken -ki ben de bu dönemde başvurmuştum klinik deneyler için- denemelerin durdurulduğu haberi geldi. Üstelik aşının üreticisi CancerVax Coorperation yaptığı açıklamada, elde edilen sonuçların plasebo almış hastalardan farksız olduğunu belirtti.
http://www.blogger.com/img/gl.link.gif
Bunların altında ilaç devlerinin bir oyunu var mıdır bilinmez. Ama Dr. Morton gibilerin çalışmaktan yılmayıp, birgün kansere tıpkı soğukalgınlığını tedavi eder gibi basit yöntemlerle çare bulacaklarına inanmak istiyorum.

Not: Linkler koyuyorum fakat nedense blogda bu linkler görünmüyor. Kendisiyle bağlantıya geçmek isteyenler jwci.org adresinden melanoma clinical trials bölümüne tıklayarak mail atabilirler. Ama olumsuz cevap gönderdiklerini de belirteyim.

Yorumlar