Vira Bismillah


Merhaba!
Bu blogu hayata geçirdim, çünkü başkaları da her an benim yaşadıklarımı yaşayabilir. Zira içinde yaşadığımız koşullar, stres ve değişen beslenme alışkanlıklarımız her yıl daha fazla insanın kansere yakalanmasına sebep oluyor. ABD'de her üç kadından birinin ve her yedi erkekten birinin kanser olduğunu söylersem içinde bulunduğumuz durumun ciddiyeti daha da fazla açığa çıkar. Hani teknoloji çok ilerlemişti? Hani her şeyin çaresi bulunmuştu? Hani her şey sağlıklıydı?

Sorular çok fazla. Bununla birlikte kansere neyin sebep olduğu konusunda da kesin bilgiler yok. Kesin olan tek şey, bu hastalıkla yüz yüze kalanların sayısının daha da artacağı.

Bu yüzden kendi deneyimlerimi, araştırmalarımı, elime geçirdiğim tüm bilgileri belki birilerine faydası olur umuduyla buradan herkesle paylaşacağım. Bu blogun hem kanserliler için (özellikle benim gibi melanoma olanlar için) bir çeşit harita işlevi görmesini, hem de benim bir çeşit günlüğüm olarak çalışıp işin psikolojisine katkıda bulunmasını düşünüyorum. Blogda özellikle alternatif yöntemler üzerinde yoğunlaşmayı, kullandığım ve deneyimlediğim iyileşme metotlarını uyguladığım şekliyle paylaşmayı da planlıyorum. Tüm bunlardan önce şunu da mutlaka söylemeliyim ki, burada yapmaya çalıştığım "kanseri nasıl yendim?" türü bir yazı dizisi hazırlamak değil. Tam tersine bu yazıları kanseri yenme çabamın bir parçası yapmak. Evet çok şükür şu anda vücudumda her hangi bir tümör yok, ama daha ameliyatlarımı olalı 4 ay oldu ve insan neyle ne zaman karşılaşacağını bilemiyor. Bekleyip göreceğiz.

Yorumlar

Murat Kaya dedi ki…
Bu blog'u blogger profillerinde dolaşırken gördüm şimdi...
Bilmiyordum.
Çok geçmiş olsun, umarım en kısa sürede şifaya kavuşursunuz...
ayse dedi ki…
mrb.şimdi nasılsın?
Adsız dedi ki…
Benimde sağ el baş parmağımda tırnak altı ben var . Uzun zamandır vardı ama pek onemsemiyordum . Gittigim doktor zararsız oldugunu 3 ay da bir kontrole gelmemi soyluyordu onu da pek onemsemiyordum . En son kücük bir büyüme oldu ve doktor beni plastik cerrahiye yonlendirdi . Gittim kısa bir operasyonla alacaklarını soylediler ama ameliyattan sonra tırnagımın kozmetik olarak nasıl goruneceginden emin olamadıgım icin ameliyat olmak istemedim . Az önce sizin blogunuzla karsılastım ve hemen randevu aldım . ilk işim en kısa zamanda ameliyat olmak olacak.Verdiginiz bilgilerle bizleri bilinçlendirdiginiz için teşekkür ederim .
Unknown dedi ki…
Sizi merak ediyorum suan nasıl olduğunuzu sağ el baş parmağımda siyah bir çizgi var ve kalınlaştıgini hissediyorum fotoğraflı takibe aldırdım fakat öğrenci olduğum için tekrar gidemedim.doktorlar biyopsi yapmak istemiyor.tırnağımda meydana gelecek bozulma dan dolayi benimle iletisime geçerseniz sevinirim. İnşAllah iyisinizdir. Ve yazdıklarımı görürsünüz.
Nazli erk dedi ki…
Merhaba blogunuz cok yararli oncelikle tesekkur ederim. Ben sizden bir yardim isteyecegim vucudumda bir kac beni inceletmek istiyorum ancak doktor konusunda takintiliyim her dermatolog eminim konusunda cok iyidir ancak sizden benler konusunda yda cilt kanseri konusunda tecrubeli bir cilt doktor tavsiyesi alabilrmiym? Prof sidika hanim var ancak sanirim o plastik esttetik cerrah ama cilt kanseri konusunda cok bilgili bu konuda ne onerirsiniz. Sevgiler sagliklankalin